CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
I

Saturday, July 2, 2011

kenapa saya jadi 9m2?

salam..
lama x jengah blog ni..lama yang sungguh2..ditambah lagi, xde isu yg panas2 yg nak di kontreversikan..haha..
isu kali ni, saya nak ckp pasal topik yg saya tulis kt atas tu..kenapa saya jadi 9m2?

Semuanye kerana enche suami saya ~9m2get. pernah satu ketika, saya rasa sgt boring sebab telinga saya asyik duk dengar dit dan da..jumpe perkataan apa pun, dia akan bunyikan dit dan da.sehingga satu tahap saya kata "bang, sudah2 la tu.hampir sakit jiwa dah ni". semasa dia bz belajar dgn 9m2PZ, saya ada d sebelah..bukan tumpang belajar, tp sebab saya dh xde tpt lain yg nak pergi. suara televisyen kena pelankan, sbb kesiankan dia. ms tu headphone kecik je, x blh lwn suare tv.jd, telinga saya lebih byk menangkap bunyi dit da daripada suara Grissom & Horatio dlm siri CSI. seminggu sblum dia ke Putrajaya, dia nampak mcm ssh ati.mkn pn gitu2 je.saya kata "hamboi, kalah bdk SPM nak ambik pekse". bila dia lulus, saya seronok.satu, sebab saya bulih tgk tv dgn aman. dua, sebab saya dh xyah dengar lg dit da tu ms duk dlm kereta.
tp, ada satu hari tu, segalanya berubah. 9m2get kata kt saya "ja, amik CW". bulat mata saya. saya tanya dia samada tu ayat permohonan atau ayat arahan? dia diam. saya tanya dia, ssh x? dia ckp dia blajaq x ssh..dan dia mula tunjuk cara nak blajar huruf2 e,i,s,h~~adus..menyesal sungguh tanya.esoknye, saya dah ingat bunyi tuk huruf2 tu..dan terbukti, saya dah termakan racun 9m2get. dan the rest of the story, dahpun saya ceritakan dulu..

kata sahabat saya sorang tu, rugi la you ja, amik 9M tp x pernah dengaq you QSO pn..xpe la..saya senyum. maybe masa saya berckp, dia ada di band lain. x kisah lah. i'm a talkative type. tp bab berckp d radio ni, saya surrender. bukan jiwa saya.dan saya x tau nak ckp ape. i'm a DXer i guess and not a rag chewer ~~betul ke ejaan ni?~~.kalo setakat nak bercontest, bulih la.itu pun rasenye jarang2 sgt. unless 9m2get mintak tlg, then i'll go for it and we use 9m2SMC. cuma 2,3 menjak ni teringin nak asah jari. bimbang dh terlupa bunyi dit dan da tu. alhamdulillah..ingat lagi. mustahil rasanye kalo dah lupe, kan? cuma a bit slow la mula2 tu.

belajar cw ni mcm belajar abc jugak. you will never forget. it will be at your fingertips even kita dah lama lupakannye. walaupun saya bukan a rag chewer, walaupun suara saya ni jarang2 org dengar, but i think i still have a right to be proud of myself. at least i have satu kelebihan yang bukan semua org ada. sesiapa yg ada pasang niat nak belajar cw ni, bagus sangat2. mulakan langkah anda itu dengan guru yang betul. dan jangan lupa beli buku kotak. insyaAllah anda akan berjaya :)




(banyak kesalahan semasa belajar dgn 9m2YAS)




(jawapan saya semasa CW test )



(cikgu CW saya ~ 9M2YAS )

0 comments: